4 Aralık 2012 Salı

Hayal Kurdum: Song Saa Adası - Kamboçya

Aslında  niyetim Datça'da yağmurun bardaktan boşanırcasına yağdığı bu günde dışarıda yapacak çok fazla bir şey olmadığı için, evde oturup, son Lübnan yazılarımı yazmaktı ama bilgisayarımdaki dosyalar, resimler arasında gezinirken birden kendimi Lübnan yerine Kamboçya'da buluverdim.

Son 25 yıldır dünyanın çeşitli yerlerine seyahatler yapıyorum. İlk zamanlar amacım mümkün olduğunca fazla ülke görmekti. Bir gittiğim yere bir daha gitmeyi hiç düşünmüyordum ama sonraları belki artık aradan çok uzun zaman geçtiği için, belkide ilerleyen yıllarla birlikte beklentilerim çok farklılaştığı için, gittiğim ülkeleri yeniden özler oldum. Sonuçta uzaklardan bahsedecek olursak, geçtiğimiz yıllarda ikinci Nepal gezimi yaptım, bir ay öncede ikinci Fas gezimi. Şimdilerde ise hiç görmediğim ülkelerin yanı sıra,10 yıl kadar önce gittiğim Kamboçya ve yaklaşık 20 yıl kadar önce gittiğim Hindistan ile ilgili gündüz düşleri kuruyorum.

Sonra düşündüm, hep gittiğim yerleri yazacak değilim ya, biraz da hayal ettiğim seyahatleri ''Hayla Kurdum'' başlığı altında yazayım dedim. Ve işte bu başlık altında hayali bir Kamboçya gezisi..Unutmayın her şey hayal kurmakla başlar....

Ülkenin kimi yerlerini daha önce gördüğüm için doğruca Siem  Reap'e uçup  Angkor Tapınaklarına gitmek istiyorum. Turist kalabalıklarının fazla olmadığı bir dönemde muhteşem Angkor Wat önünde oturup güneşin doğuşunu ve batışını görmek istiyorum. İkisinin arasındaki zamanda ise fotoğraf makinem ve not defterim ile tapınaklar arasında dolaşıp, yorulduğum zamanlar ağaç gölgelerine sığınıp uzun uzun dinlenmek, hayal kurmak istiyorum..


Tıpkı geçen sefer olduğu gibi Ta Prohm' da meditasyon yapan portakal rengi kıyafetleri içinde Budist bir  rahip görmek ve onu uzun uzun seyrederken kendi iç dünyama yolculuk yapmak istiyorum...

Ve mutlaka en favori yerim olan Bayon Tapınağı. Taşlara işlenmiş Kral Jayavarman mı yoksa Buddha mı olduğu hala tartışılan 216 adet heykelin yüzündeki o mistik gülümsemenin anlamını, yine bulmaya çalışmak istiyorum. Daha önceden görmediğim yeni kazılmış tapınaklarda, ormanın içinde toza toprağa bulanıp yepyeni yerler görmek istiyorum.Tüm bunlar için sanırım 3-4 gün yeter diye düşünüyorum...


Bu yorucu günlerin ardından ise tozlu yürüyüş ayakkabılarımı, pantolonlarımı, t-shirt lerimi bavulun en altına yerleştirip, üzerime ince bir keten elbise giyip ayaklarıma da sandaletlerimi taktıktan sonra doğruca Siem Reap havalimanına. Hedef Sihanoukville. 50 dakikalık bir uçuş ve sonrasında havalanından limana 15  dakikalık bir araba yolculuğu. Song Saa adasından gelen tekne limanda beklemekte. Sürat teknesi ile 35 dakikalık bir yolculuk sonrasında ise işte bu özel ada dayım. Bırakayım sonrasını fotoğraflar anlatsın...












Biraz da bu hayalin fiyat etiketini duymak ister misiniz? Angkor Tapınakları işin kolay kısmı, son derece düşük bütçelerle buraları gezen gezginleri internet'de bol bol bulabilirsiniz. Ama Song Saa adasına gelince geceliği vergiler hariç 1575 USD olan jungle manzaralı ya da geceliği 1835 USD olan okyanus manzaralı tek odalı bir villada kalmak için biraz talih kuşuna ihtiyacım var sanırım. Şimdi tam yılbaşı milli piyango biletleri piyasaya çıkmışken büyükleri istemem, orta karar bir ikramiyenin hiç zararı olmazdı.

Ama olur da büyük ikramiyelerden biri çıkarsa, belki de en ucuzu USD 600.000 olan bu villalardan birini 99 yıllığına kiralar, dileyen mavilimon okurlarının kullanımına sunardım..

Hayal etmekten asla vaz geçmeyin :))

Fotoğraflar: Benim Kamboçya fotoğraflarım dijital öncesi çağa ait ve taramadan internete koymak mümkün olmadığı için Angkor resimleri wikipedia ve wiki travel'dan

Song Saa resimleri ise kendi sitelerinden... www.songsaa.com

Hiç yorum yok: