24 Aralık 2007 Pazartesi

Bakımlı olmak lazım....

Daha öncede yazmıştım ya, Uzakdoğu’yu gezerken Buda heykellerinden kaçmanız imkansızdır. Yatanı, oturanı, ayakta duranı, büyüğü, küçüğü, değerli taştan yapılmış olanı, pek çok çeşidi mevcuttur ve çoğu kezde onları görmekten yorulursunuz.

Ama arada bazen öyle bir tane çıkar ki, vay be dersiniz ve çok da eğlenirsiniz... İşte Yangon Chaukhtatgyi Paya Tapınağının Buda’sı da bunlardan biri...Uzanıp sereserpe yatmış, ama son derece bakımlı ve de alımlı bir Buda bu....

Heykelin orjinali 1906 yılında yapılmış, 1956 yılında ise restore edilmiş. Boyu 72 metre, ayaklarının altı 108 adet kutsal Budist sembolü ile süslenmiş.

Restorasyon sırasında mı böylesine makyaj yapılmış adamcağıza bilmiyorum ama kırmızı ruju, manikür ve pedikürü yapılmış oranj ojeli parmakları, kalın sürme çekilmiş gözleri, ince alınmış ve simsiyah boyanmış kaşları, mavi farı, ve parlak taşlarla süslü elbisesi ile tam bir afet değil mi?? Kesinlikle en sevdiğim Buda heykellerinden biri oldu...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi günler blogunuzu ağrı dağı tırmanışı ile ilgili bilgi almak için google aramalarında buldum, bende bir bloggerim, http://yusufkaraca.onpunto.com , http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=855219
adreslerinde bloglarım vsr, amaç size bloglarımdanbahsetmek değil, eğer bir mail adresi verirseniz, dağ tırmnışları hakkında bilgi almak istiyorum, bir acenta çalışayım ve bir program hazırlamam lazım ancak o bilgiye sahibim yardım edeceğinizi umarım, joseph190758@hotmail.com